Ook een hekel aan administratie?

Het is nog maar net 2017 en in het nieuwe jaar weten we hoeveel we het afgelopen jaar hebben verdient. Nadat we de loonberekening hebben gemaakt kunnen we uitrekenen hoeveel belasting we moeten betalen. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden? Wat is het verschil tussen een aftrekpost en tussen een heffingskorting. Hoe moet je dit uitrekenen? Of kan dit op een makkelijkere manier?

Er zijn verschillende bedrijven die online salarisadministratie aanbieden aan ondernemers en particulieren en hun willen helpen bij hun salarisberekening. Daarbij nemen zij (een deel van) de administratie van deze mensen op zich en nemen daardoor het grootste deel van de zorgen weg. Zeker voor ondernemers is dit interessant, want een ondernemer heeft vaak helemaal geen tijd voor dingen als de administratie. Als een ondernemer met een vraag zit hoeft deze dat niet zelf op te lossen, maar hoeft alleen maar te bellen om een antwoord te krijgen.

Administratiekantoren vangen deze behoefte in de branche waarin zij zijn gespecialiseerd op en kunnen vaak uitstekend advies geven aan de verschillende takken van een bedrijf. Bijvoorbeeld over personeelszaken, administratie en wetgeving. Op deze manier gebruiken ze hun kennis om die te delen met mensen die er meer aan hebben dan zij.

Deze bedrijven zijn er in geslaagd om de voordelen van deze tijd te combineren. Als deze bedrijven dingen van grotere omvang voor klanten doen denk bijvoorbeeld aan de administratie, werken ze vaak via de Cloud. Op deze manier kunnen mensen meekijken en weten ze precies waar ze voor betalen, 10 jaar geleden was dit bijna niet mogelijk. Er wordt steeds meer mogelijk met internet. Zonder internet was dit er waarschijnlijk nooit geweest, in ieder geval op een hele andere manier. Maar als je in andere dingen goed bent en op administratief vlak door de bomen het bos niet meer ziet is dit een ware oplossing.